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Discussione: Towns

  1. #1
    caiuz
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    Predefinito Towns

    Giochillo che devi costurti una città tipo dwarf fortress (dove ti devi costruire un castello con i nani)
    guardate questo video per farvi un idea


    questo è il sito home
    http://townsgame.com/

    psvviamente mi immagino già le trollate prima ancora di premere invia nuovo messaggio

  2. #2
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    Predefinito Re: Towns

    lo ho comprato ed è interessante.

    con i prossimi update dovrebbero inserire l'hero system, per ora si possono solo usare guardie cittadine per difendersi dai nemici. non è male, è aggiornato abbastanza regolarmente, costa un po troppo per ora. provate la demo che è il gioco completo con un limite di tempo (con qualche differenza minima come l'assenza dello scaling dell'interfaccia che nella demo mancava almeno quando l'ho provata io).

    il controllo sui cittadini è indiretto, si impostano una serie di compiti e si ordina di costruire una serie di magazzini e strutture poduttive che a loro volta sono requisiti per elementi più complessi. i vari oggetti hanno vari tier con diversi materiali e qualità.

  3. #3
    caiuz
    ospite

    Predefinito Re: Towns

    oddio nno sapevo fosse da comprare !! pensavo un progetto libero - quanto costa ?

  4. #4
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    Predefinito Re: Towns

    http://www.desura.com/games/towns

    9.60 per ora.

    come detto, è un bel gioco e le basi ci sono già. ha bisogno dell'hero system come meccanica, poi si tratta solo di aggiungere contenuti (più edifici, più nemici, più lavori) e affinare il gioco (più automazione, rifiniture all'interfaccia e alla grafica). la demo è utile, in particolare i tutorial.

  5. #5
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    Predefinito Re: Towns

    visto che c'è il topic:



    le strade serviranno perchè dalla prossima release i cittadini si muoveranno più lentamente se non sulle strade.



    sistema di "priorità" per i diversi compiti, per ottimizzare meglio gli ordini da dare. attualmente capitava di dare più ordini in parallelo causando un certo caos visto che non si aveva la certezza di cosa sarebbe stato fatto per primo. diciamo che alleggerisce il micro visto che non c'è bisogno di dare solo 1-2 ordini alla volta come ora per gestire al meglio.

    altra novità annunciata è che stanno lavorando ad un sistema di animazioni per rendere il tutto più piacevole graficamente (dall'ultima patch hanno introdotto cmq la "rotazione" direzionale).

  6. #6
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    Predefinito Re: Towns


  7. #7
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    Predefinito Re: Towns

    è uscito nell'alpha bundle di indie royale, insieme a un rpg procedurale similminecraft (solo come look) e un platform/puzzle sfizioso. direi che se interessa è l'occasione per prenderlo a un prezzo umano. è uscito anche un nuovo trailer su desura per l'occasione.

  8. #8
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    Predefinito Re: Towns

    http://www.indiedb.com/games/towns/n...-in-next-build

    notizie sui prossimi sviluppi.

    animazioni per la camminata (sono previste animazioni per tutte le azioni), miglioramento dei dislivelli e finalmente font sistemati come dimensioni/stiramento.

  9. #9
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    Predefinito Re: Towns

    appena lo danno scontato avvisate

  10. #10
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    Predefinito Re: Towns

    ma se hanno appena finito l'offerta indie royale.

    non credo sarà scontato a breve.

  11. #11
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    Predefinito Re: Towns

    eh aspetterò

  12. #12
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    Predefinito Re: Towns



    preview di towns 0.42.

  13. #13
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    Predefinito Re: Towns

    possibile che non trovo iron?

  14. #14
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    Predefinito Re: Towns

    non lo so se ci possono essere mappe senza. hai provato a scavare in profondità e/o esplorare bene ciascun livello sotterraneo?

    se devi ricominciare mi sa che ti conviene aspettare la prossima patch, visto che sembra in dirittura di arrivo.

  15. #15
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    Predefinito Re: Towns

    prima del terzo livello è dura trovarlo, comunque sto con il demo 0.40 ma è giusto per capire

    bellissimo comunque

  16. #16
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    Predefinito Re: Towns

    evvai, ieri l'ho comprato e questa mattina aggiornamento alla 0.42!

  17. #17
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    Predefinito Re: Towns



    costa più della media dei giochi indie (ma meno di alcuni indie "noti") ma credo che si meriti il prezzo.

    nel video parla anche di come la nuova implementazione dei dislivelli e la fisica dei liquidi potrebbe creare nuove opzioni tattiche, come svuotare laghi o inondare livelli del dungeon. cmq d'ora in poi dovrebbero aver completato l'ossatura della parte gestionale e dovrebbero spingere un po di più sul dungeon (che per ora non è un dungeon ma semplicemente caverne con mostri) ed eroi.

    io credo che mi farò una partita di prova per testare il nuovo sistema di priorità. se hanno risolto il problema di far incasinare i personaggi quando si davano troppi ordini dovrebbero aver reso il tutto più semplice da gestire e ridotto il micro.

  18. #18
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    Predefinito Re: Towns

    ahhhh son riuscito a non farli morire di fame per quasi due ore

  19. #19
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    Predefinito Re: Towns

    immagine dalla 0.45 (in sviluppo):



    si nota un nuovo sistema di agricoltura, i bottoni per modificare la velocità del gioco, più oggetti/costruzioni.

    vedremo che altro c'è.

    edit: leggendo i messaggi c'è scritto "a hero arrived". quindi potrebbe essere stato implementato il sistema degli eroi. molto interessante.

  20. #20
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    Predefinito Re: Towns

    bueno, non vedo l'ora di rigiocarlo

  21. #21
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    Predefinito Re: Towns

    They will slay monsters!
    They will explore the dungeons!
    They will charm your ladies!
    They will steal your stuff!
    Ladies, gentlemen, and those between, brace yourselves: Heroes are coming!

    This next patch brings a slew of many new things, as well as addressing some old concerns.

    We have reworked the guards to now have several roles instead of just the suicidal one. They will supervise work, patrol areas and rush to help other townies in danger.

    The known hunger-lock phenomena has been reworked, no longer will hungry townies protest in anger. Now they will work slower and get depressed. A fair trade we might add.

    We have added new content, decorations, different roofs, froggies camps in the jungle, windows, gates, colors, dressings and hats… yes... hats!

    In the recreation area we have added the arena, where badgers can fight and shed blood to the joy and cheers of the viewers.

    Oh yes, we also added the heroes. Right now, they fulfill maybe 5-10% of their potential. They explore the dungeon, which now has a fog of war and is not instantly revealed, they fight monsters, they may, depends on their moral, steal your stuff. But whatever you do, don’t lock them up. They will be driven insane and rampage through your town.

    The heroes seeing light in this version are the dwarves, who prefer to sleep underground, the rogues, who prefer to steal your stuff than mess with dangerous monsters, the barbarians, who doesn’t care where they sleep, as long as they are getting their fresh stream of food, the highlanders, a danger junkies heroes who rather spend time at the dungeons than socialize in the tavern, the knights, an honourable fighters, and two special kind of heroes: Sips, the camp maker, who shoots fireballs, and Sir Punchwood the noble, who will help any damsel in distress.

    In addition, we have reworked a lot of the underline code and mechanics, which should improve performance.
    We do hope you will enjoy this update as much as we enjoyed making it!
    -SMP
    tutte ottime novità.

  22. #22
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    Predefinito Re: Towns

    ecco il changelog completo da desura:

    VERSION: 0.45
    • ADD:
      • First heros!
      • Fog of war on dungeons.
      • New option on the game menu to activate transparencies near the mouse cursor
      • New option on the game menu to disable by default all items when you create a pile or a container.
      • New option on the game menu to pause the game when it starts.
      • Now living entities (IE. a cow) can hate any other livings (IE. a pig).
      • Speed buttons on the UI.
      • Status messages on the loading screen.
      • The badger arena!
      • Un-dig terrain.
      • Un-till terrain.
      • You can click on the messages to set the current view where the event is happening.
    • CHANGE:
      • Better fluids and tasks management routines.
      • Citizens (and heros) walks to his assigned room when they come.
      • Citizens now use the beds on the hospitals, and heals faster if do so.
      • Citizens search for a nearest hospital (or dinning room) instead of the first hospital (or dinning room) created.
      • Citizens works and walk slower if they are unhappy.
      • Health points restored when sleep are set to 5% of maximum base health points (instead of 1 HP).
      • No more berseker soldiers. Now soldiers have 3 status, GUARD, PATROL and BOSS AROUND.
      • No more hunger-lock. Now, when a citizen is hungry they walk at 50% speed but continues performing normal tasks.
      • Savegames now are placed on userdocs/.towns/save/BUILDNAME/ where BUILDNAME is the current game build (IE. 0.45).
      • You can scroll now with the WASD keys (or arrows) and up/down levels with the QX keys (or mouse wheel).
      • Zones now can be built on edges and close to a slope
    • FIX:
      • Autoequip while healing do not stuck citizens anymore.
      • Cancel terrain actions (like till) now works even if a citizen started to do it.
      • Citizens doesn't make the same haul task when the item to be moved can be placed in a container AND in a stockpile.
      • Entities with assigned path will not pass through holes if you remove a ladder while they are following it.
      • Equip/unequip now doesn't stuck citizens in certain cases.
      • Glitch with roofs when you have a building inside other.
      • Half-Buildings on the left or top area of the screen are displayed .
      • Harvest button now also harvest blue radish.
      • Immigrants now CAN find the path to the colony even if his assigned zone has walls on the first cell.
      • Stockpiles under a building are not allowed.
      • Tooltip issue on production panel with multiple items/livings.
      • Walk glitches when a citizen is close to the wall or after a fight.
      • You can use the non-numpad '+' key to increase the speed.
    • MODDERS:
      • tag for living entities.
      • and tags added to the tag. This allows you to create seeds on certain heights.
      • and tags to use on the ones. This way you can name a seed and force a second seed to start inside the first one.
      • , and can be scripted on livingentities.xml.
      • Added itemID, and tags to action queues.
      • Added the "useSource" atribute to tags.
      • Added the tags to actions. This way you can set the production panel icon (it overwrites teh icon).
      • New social zone SOCIAL on zones.xml.
      • Removed the tag from actions. Now all actions must have a queue.
      • Removed the ITEM_CREATE_ITEM, LIVING_CREATE_ITEM and TERRAIN_CHANGE_TERRAIN action types.
      • Some nice error messages that will help modders if something fails on map generation.
      • Subtag under the tag now accepts special types (_WATER_, _WATER_INF, _LAVA_, ....) again.
    ho evidenziato quelle che mi sembravano più interessanti.

  23. #23
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    Predefinito Re: Towns

    ed ecco la prima patch:

    VERSION: 0.45a
    • ADD:
      • A clock to use in some zones
      • Management menu for piles and containers
    • CHANGE:
      • Citizens will starve to death after 2 full days without food
      • Heroes exploring routines
      • Malus speed % applied when a citizen is hungry
    • FIX:
      • Some tree/planting scripts
      • Some wall sizes and positions
    • MODDERS:
      • Crash if you set a building without prerequisites solved

  24. #24
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    Predefinito Re: Towns

    Version 0.46

    Add: Leveling and experience to heroes
    Add: Skills for heroes
    Add: Damage over time attacks
    Add: Heroes now leaves some battles to take a rest
    Add: Icon on the top left side of the screen indicating the current task
    Add: Confirmation menu when you start a new game with a previous save
    Add: Citizens and heroes drops some equipment when dies
    Add: Mud and sand walls
    Change: Prefix/suffix are displayed on heroes equipment
    Change: Fire wand stats
    Change: Dwarf heroes now wants a room underground to come/stay
    Change: Saving the game speed GREATLY improved
    Fix: Planted apple bushes/trees
    Fix: Blue flowers gathering
    Fix: Some graphic glitches
    Fix: Hero stuck when leaving a town in some cases
    Fix: Cyclop and hobgoblin kaiser names swapped
    Fix: Boots of haste now can be made using any kind of bird
    Fix: Wild wheat now spawns in the mountain map
    Fix: Stuck citizens when they can't reach an item/living
    Fix: Tooltip showing living entities on undiscovered cells
    Fix: Special death heroes doesn't appear again
    Fix: More HP than the maximum allowed after wear/unwear items
    Fix: Admin water now deletes the content of the first cell
    Modders: New tag <HPRegeneration> on livingentities.xml. It makes a living to gain 1HP per turn
    Modders: New <followEntity> and <followTurns> tags. This way you can script pets!!
    sistemati un po gli eroi.

  25. #25
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    Predefinito Re: Towns

    VERSION: 0.47
    • ADD:
      • Heroes with high moral will help citizens in danger
      • Hitting the "H" key rotates throught your current heroes
      • Icons on each effect (IE. a green drop for the poisoned effect)
      • Military items tooltip now shows the item level
      • New dark wooden wall, golden/silver weapons and armours, also a flaming sword only dropped by burningpets
      • New floors for zones
      • Traps
    • CHANGE:
      • Area skills (IE. defense aura) now takes into account the LOS
      • Autoequip order now search for the best items. Also, you can order it to a citizen already equipped to search for better equipment
      • Faster exploration methods for heroes
      • If the floor is occupied by an item, the living drops will check for neighbors cells
      • Mountain map generation
      • Rebalance the level of all items and drops
    • FIX:
      • A bug makes the citizens to walk bellow 20% speed
      • Added specific code for ATI users to solve the nasty crash (thanks to Zachary Stendor for testing it)
      • Blue arena badgers health points increased
      • Chop palm trees with the bottom menu
      • Citizens speed when they are hungry now has the minimum speed to 20%
      • Citizens starving in the hospital
      • Citizens with building construction tasks will stop it automatically if they get hungry
      • Expanding zones on undiscovered cells
      • Heroes doesn't break walls/doors on other levels when they get rage
      • Heroes use of skills while eat or sleep
      • Made snickerite greaves stackable
      • Mouse transparency option now is saved properly in the options file
      • Sand roof glitch
      • Stuck livings if you delete a bridge when they are over it
    • MODDERS:
      • Customizable effects, they can be tied to hero skills, foods
      • New tag on items and , this way heroes will use only specific items (IE. a mage only use cloth items and wands)
      • New tags and on the living entities drops
    continua lo sviluppo.

    dei giochi dell'indie royale è stato senza dubbio il migliore, anche se 3079 pure viene aggiornato abbastanza regolarmente, ma lo trovo meno interessante. wyv and keep invece va più a rilento.

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