Badman ha scritto mer, 10 maggio 2006 alle 11:54
Joe Slap ha scritto mer, 10 maggio 2006 alle 10:36
Metroid Prime 3 - Hands on
Vi riporto una parte dell'articolo di gamespot:
We moved Samus with the analog stick while we did our looking and aiming by simply pointing the new controller. The B button shot her primary weapon, and when held down, it charged up for a power shot that sucked in nearby items. The directional pad fired missiles. Scanning was tweaked a bit with a translucent reticle coming up that you could "lock" by hitting the C button. When locked onto an enemy you'll be able to perform the same actions you always could. When locked onto an item you can scan you'll have to hold down the A button to initiate it. The Z button initiates your morph ball.
While all of the above is pretty much how you'd expect the control to map out, the grapple beam is a cool use of the controller's unique attributes. In the demo, we came across objects that featured the beam icon above them--a handy tip-off to use the beam. The mechanic for the beam was pretty cool. We had to lock onto the object, then fling the nunchaku, which caused Samus to fire a beam out at it. Once we had it on our line, we used the analog stick to pull it back toward us. Once the debris was cleared, we had our chance to engage in some morph-ball puzzle solving that was initiated with another use of the controller, simulating Samus' hand manipulating a switch. We "grabbed" a handle, pulled it back, twisted it, and pushed it back into a socket with a fair amount of precision.
As far as the visuals go, the game is purring along as smoothly as its GameCube predecessors and is benefiting from a nice sheen of graphical effects that enhance the already impressive look. Right now what we've seen is a solid evolution of the visuals and effects from the Prime games on the Cube, but we expect the game to improve as development continues.
Based on what we played, Metroid Prime 3: Corruption is poised to fulfill the potential we saw in Tokyo last year. The basics of using the Wii controller were almost exactly what we wanted and worked well with the familiar Metroid control mechanics. The advanced ways to use the controller, such as the grapple beam, were pretty slick and presented a lot of interesting possibilities. Look for more on Metroid Prime 3: Corruption soon.
Non male, direi. Vorrei tanto giocarlo..
Joe, non devi farlo, Novembre è ancora lontano ed io vorrei arrivarci quantomeno sano mentalmente.
Quoto tutti i dubbi di IntoTheStars, Nextgame dice qualcosa riguardo a RE:
Esclusivo, non esclusivo e poi ancora esclusivo, Resident Evil ha riempito per gli ultimi anni lo spazio dei Forum dedicati ai videogiochi, soprattutto quando i frequentatori erano fan Nintendo. Capcom rinnova le nostre argomentazioni in queste ore, annunciando un altro episodio dedicato esclusivamente alla console Nintendo Wii.
Attualmente non si conosce alcun particolare di questa produzione, che sembra essere un titolo completamente inedito (quindi non legato a Resident Evil 5) sviluppato attorno all'hardware del nuovo formato. Quello che Capcom ha detto finora è che il gioco (completo) sfrutterà al meglio il nuovo "telepad" per tutte le sue funzioni di base, dall'esplorazione passando per gli enigmi e arrivando infine al combattimento. Chi temesse un cambio di genere può stare invece tranquillo: il gioco è confermato ancora una volta come un Survival Horror.
Sembra che il pericolo Dead Aim sia da escludere, speriamo di vedere qualcosa presto. Anzi, vorrei vedere video più consistenti di un pò tutto ciò che è stato presentato per farmi un'idea un pò più precisa delle qualità tecniche.