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  1. #2876
    David™
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da Dadoiraci Visualizza Messaggio
    End e' partito...

    Io torno a dire che non ha senso dire che una macchina in ac e' inguidabile se non usi o dispositivi elettronoci di cui tale macchima dispone nella realta' e che fra l'altro non sono in alcuno casi neanche disattivabili.

    Fra parentesi,io non ho mai guidato la mp4, ma fuardando le recensioni e' in effetti una carretta inguidabile. Cosa detta anche dafonti inglesi, quindi la situazione deve essere diaperata...


    Discorso gt3, certo stessa macchina... devi solo toglierci 1/3 del peso, 150cv, cambiare distribuzioni dei pesi, sospensioni, gomme... piu' o meno la stessa macchina... ah, anche le gt3 hanno l'abs mi pare.
    i 150cv li devi togliere peró, . Allora, ieri sessione al Nurb vecchio con 458 base e Huaaarya o come cazzo si chiama. Ho tolto gli aiuti come al solito, ma non in game, quindi abs presente... io le trovo inguidabili quando portate vicino al limite ma anche un po' piú sotto, e imho é proprio colpa del modello fisico delle gomme. Spero ci dedichino tempo perché penalizzano una simulazione coi controcazzi

    Per far contento End, almeno tace, ieri ho scaricato l'ultima build di PjC. Merda fumante, per quanto possibile hanno peggiorato ancora la fisica ed il FF é ancora non pervenuto.

  2. #2877
    L'Onesto L'avatar di Mascalzone
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Ultima modifica di Mascalzone; 17-07-14 alle 01:58:26

  3. #2878
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    va bene David, quando uascirà PCARS lo prenderò e poi ne riparliamo, certo chè è strano sentire pareri completamente opposti.

  4. #2879
    David™
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Per ora l'unico "parere opposto" sei tu!

  5. #2880
    Suprema Borga Imperiale L'avatar di Narc
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Venerdì 18

  6. #2881
    Saberfang
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Today is the day....se avessi un volante decente

  7. #2882
    David™
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Tanto prima delle 19 non aggiorneranno, come al solito... Se riesco stasera testo

  8. #2883
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    alle 19 è troppo tardi, rimandiamo a domani

  9. #2884
    Shogun Assoluto L'avatar di DT84
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Lavora nessuno qui dentro?

  10. #2885
    Banned
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da DT84 Visualizza Messaggio
    Lavora nessuno qui dentro?
    Ehi non sai che nella tua firma non si vede il numero di ore che hai giocato?

  11. #2886
    ZioYuri78
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Mbof, ieri Aristotelecoso ha detto che ancora stavan testando giorno e notte il nuovo netcode, fate voi

    Sperando che finalmente riesca a giocare in multi anche io

  12. #2887
    Shogun Assoluto L'avatar di Joe Slap
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Qualcuno saprebbe indicarmi come settare la dead zone nella configurazione del mio volante?

    È un Thrustmaster F430.

  13. #2888
    ZioYuri78
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    0.21
    - Multiplayer Improvements : New server version available
    - Multiplayer Gameplay improvements
    - New Post Processing Effects engine implemented
    - Implemented booking-less server joining
    - Physical Dynamic track implemented
    - Shader fixes and improvements
    - Time Attack fixed start with too much time
    - Fixed AI starting at the same time in qualify
    - AI improvements, better gas control and understeer detection
    - New Car : Lotus 98T
    - lotus elise sc, exige 240R, scura, exige s roadster speedometers corrections
    - changes in speedometers visualization depending on UI options and car design
    - Tyre damping modifications for all cars
    - Ideal Line improvements
    - Improved Python Apps error handling on loading
    - Dynamic wing controller now use setup value as initial angle value.
    - Localization fixes
    - Time Difference displayer improved
    - Fixed camera triple screen & driver names
    - Fixes in Replay for cars with animated suspensions
    - Fixed "You have been sent to pits" issue
    - GUI forms default position not overlapping with system messages anymore & GUI Improvements
    - Showroom updated with the latest graphic engine improvements
    - ksEditor updated with the latest graphic engine improvements
    - Per-Car New setup option to customize Force Feedback
    - Disabled AI in multiplayer events
    - Replay size reduced by half
    - Fixed crew placement in multiplayer events
    - Virtual mirror remembers its last state & virtual mirror improvements on triple screen cfg
    - Fixed mirror rendering bug
    - Adjustable brake balance while driving, for cars that support the feature
    - Adjustable brake balance in the physics brakes.ini file
    - Brake balance working with all the control configurations
    - Fixed wrong time reported after Booking


    https://www.facebook.com/Assetto.Cor...26298027396516

    Dear AC followers,
    we are glad to introduce you to the 0.21 release of Assetto Corsa on Steam Early Access. This version introduces some heavy upgrades and new features that represent a step ahead going to the 1.0 release.
    New content: Classic Team Lotus Type 98T
    Finally this awesome car is available in the Assetto Corsa's garage: the legendary single seater with which Ayrton Senna has wrote some of the most beatiful pages in the motorsport history is waiting for you: Equipped with a small 1.5litres engine that represents the peak of the legendary turbo era, producing over 800bhp at race boost of around 3.5bar and more than 1200bhp at qualifying trim and over 5bar turbo boost! The downforce generated by the big wings and massive diffuser is even more than what modern F1 cars are capable of. Nevertheless, the extreme pitch sensitivity, stalling issues of the diffuser and unbelievably exponential power delivery of the twin turbo's, will challenge your skills not only to try and go fast with this car, but to actually keep it on track! Just a single lap will make you understand why there was just one man on the planet, capable of driving this monster close to its limits and on to pole position!

    New Multiplayer
    We have worked very hard to improve the multiplayer routines: we have recognized that some of the limits of the previous netcode didn't allow gamers to get the maximum satisfaction, in particular when some gamers was performing high ping values. We are glad to announce that the netcode of the new version doesn't represent an improvement of the previous one, but it has been rewrote from scratch. The results of our private betatesting gave us an excellent feedback, and we are confident you will get a very improved multiplayer experience. Please notice that this new version, Assetto Corsa requires increased server bandwidth. Professional dedicated servers shouldn't have any problems at all, but users that wish to host session on their local home connection, should start with a very low client number and slowly raise the number until they find the limits of their connection.
    The following bandwidth requirements are a conservative guideline, your results may vary:
    Clients = Kilobytes /sec upstream
    5 = 23KB/s
    8 = 66KB/s
    10 = 106KB/s
    15 = 247KB/s
    20 = 448KB/s
    25 = 708KB/s
    30 = 1026KB/s

    New Multiplayer features
    New multiplayer mode without booking request. The number of servers and users wishing to easily join pickup servers has caught us by surprise. We never immagined such a big success of casual multiplayer sessions with Assetto Corsa. As such, it was evident that the actual booking system, specifically thought for leagues and organized racing, was not doing a good job. We’re introducing a new “pickup” multiplayer mode without booking sessions.
    The new “pickup” system, permits a server to be configured without booking sessions. An entry list must be configured properly, with only the cars that will be present in the server.
    Clients can filter from the UI and search just for non booking servers. Then simply select a car and join the server at whatever session (practice, qualifying or race), at any time as many times as they wish.
    At the current state the “pickup” system does not permit a specific skin selection from the client and we’re pretty sure that needs more testing in order to iron out possible bugs. Please help us by pointing out bugs at our official support forums. We are looking to have multiple hotfixes during the following week, in order to deliver a stable version for August vacations.

    Artificial Intelligence
    Working on the Lotus Type 98T, we have had also the chance to analyze some issues related to the stability of some of the most performing cars that feature a active aero system: the Lotus Type 98T produces very high drag and downforce values, that change costantly and dynamically with pitch, speed and throttle position. All of that, together with the incredible power and speed that this car is capable of, resulted in multiple critical situations for our AI. The new AI improvements, not only manages to mantain the Lotus 98T on track, but also improve the AI behaviour of the other cars. More improvements are on the way, following optimizations of the new code.

    Graphics engine
    As anticipated some weeks ago, this build performs some new graphics libraries: you will notice some improved post-processing effects, including DOF (depth of field), bloom, tone mapping, FXAA and more. There are some additional features included in the graphics option menu that will allow users to choose different scenarios. This version does not include most of the effects that will be included in future and that will represent a huge step ahead: before to introduce other features, we want to be sure about stability and performance of this upgrade.

    Next updates
    As always, we'll monitor all the forum activities in order to find and resolve eventual issues and bugs that might show up, due to the numerous new features included in this update. We will provide if needed, multiple hotfixes and feature updates in the following days. The next main build is expected to be released on Friday, 29th of August

    FMOD sound engine
    The implementation of FMOD sound engine is going well: as soon as we will be able to provide a comparison video between the current version and the new build featuring FMOD, we'll show you the benefits of this upgrade: this step represents a huge challenge, because it requires a total conversion of old samples and the creation of new ones. Also, new effects will be included in order to create an immersive sound environment that can guarantee an immersive experience. We believe that the final result is well worth the investment requested.

    Spa Francorchamps Circuit
    The modeling of Spa-Francorchamps has been almost completed: as you might know, this track will be included in the 1.0 version of Assetto Corsa (and this might suggest you that 1.0 version isn't too far). During this summer we will release some videos and pictures that will give you an idea of what to expect from this awesome and legendary circuit.

    Future upgrades, contents and partnerships
    Considering the time involved to schedule and manage the production of new contents, we are working in advance to provide you tons of new contents even after 1.0 release, with new car brands licensed and models to be unveiled soon. We recognize that trying to stay focused on the development of the main build and on some new activities, we haven't shared enough work in progress pics and videos for a while: don't worry, we'll surprise you again. Stay tuned on www.facebook.com/Assetto.corsato discover all the incoming news!

    KUNOS Simulazioni is expanding
    The Early Access program has been very successful, exceeding our expectations, and it's about to end. Thanks to this results, KUNOS Simulazioni has welcomed some additional programmers and graphics modellers that are already involved in current and future productions, thanks to their experience matured working on AAA games. We are grateful of the amazing response of the community towards Assetto Corsa and we try our best to give you the best racing game we are able to make. Thank you very much for your incredible support: see you on track!

    Spa alla prossima
    Ultima modifica di ZioYuri78; 18-07-14 alle 16:29:17

  14. #2889
    Il Nonno
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Bene son solo 120 mega,metto in download così la provo prima di cena.

  15. #2890
    Suprema Borga Imperiale L'avatar di Narc
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da Joe Slap Visualizza Messaggio
    Qualcuno saprebbe indicarmi come settare la dead zone nella configurazione del mio volante?

    È un Thrustmaster F430.
    La deadzone dovrebbe essere 0, prova a disattivare la molla di centratura e poi fai qualche prova in game.
    Essendoci categorie di auto piuttosto differenti tra loro è piuttosto difficile settare a dovere. Le auto da pista richiedono più sensibilità, quelle di serie un po' meno... devi trovare il compromesso.

  16. #2891
    Shogun Assoluto L'avatar di Joe Slap
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da Narc Visualizza Messaggio
    La deadzone dovrebbe essere 0, prova a disattivare la molla di centratura e poi fai qualche prova in game.
    Essendoci categorie di auto piuttosto differenti tra loro è piuttosto difficile settare a dovere. Le auto da pista richiedono più sensibilità, quelle di serie un po' meno... devi trovare il compromesso.
    Mi sta bene, il problema è che non ho trovato proprio l'opzione per settare la dead zone. Dove la trovo? Si chiama in un altro modo?

  17. #2892
    La Borga
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Disabled AI in multiplayer events

    Mi ha fatto ghignare The new AI improvements, not only manages to mantain the Lotus 98T on track

  18. #2893
    Suprema Borga Imperiale L'avatar di Narc
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da Joe Slap Visualizza Messaggio
    Mi sta bene, il problema è che non ho trovato proprio l'opzione per settare la dead zone. Dove la trovo? Si chiama in un altro modo?
    Ah ok i parametri filtro e sensibilità alla velocità dovrebbero essere quelli che ti interessano. Gamma l'ho lasciato a 1 perchè così si mantiene 1:1 il rapporto volante/volante schermo.

  19. #2894
    ZioYuri78
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Fatto un giretto a Imola con la 98T


  20. #2895
    Il Nonno
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da ZioYuri78 Visualizza Messaggio
    Fatto un giretto a Imola con la 98T

    Provata anch'io,si aggiudica l'onoreficenza di macchina più inutile del gioco,potenza ingestibile e il motore esplode dopo pochi giri anche dimezzando la pressione del turbo

  21. #2896
    Il Nonno
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Belli i miglioramenti grafici e l'aggiunta di dettagli negli sfondi,purtroppo la mia scheda video non riesce a reggerli ed ho dovuto abbassare la qualità video

  22. #2897
    La Borga L'avatar di pasquaz
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da Narc Visualizza Messaggio
    Ah ok i parametri filtro e sensibilità alla velocità dovrebbero essere quelli che ti interessano. Gamma l'ho lasciato a 1 perchè così si mantiene 1:1 il rapporto volante/volante schermo.
    quindi gamma serve a questo?
    se io voglio che il mio volante "giri di più" di quello del gioco basta modificare questo valore?


    la 98T a monza66 mi fa tornare in mente wipeout (laprima curva si fa in pieno, ma tener l'auto stabile è da maestri zen, per questo vorrei un po' più di gioco e angolo sul mio volante)

    cioè ma...davvero guidavano sti cosi? miseriaccia

    cmq fiquo, ci devo solo prendere un po' la mano

  23. #2898
    Suprema Borga Imperiale L'avatar di Narc
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Citazione Originariamente Scritto da pasquaz Visualizza Messaggio
    quindi gamma serve a questo?
    se io voglio che il mio volante "giri di più" di quello del gioco basta modificare questo valore?


    la 98T a monza66 mi fa tornare in mente wipeout (laprima curva si fa in pieno, ma tener l'auto stabile è da maestri zen, per questo vorrei un po' più di gioco e angolo sul mio volante)

    cioè ma...davvero guidavano sti cosi? miseriaccia

    cmq fiquo, ci devo solo prendere un po' la mano
    Si, prova a smanettare. Comunque ho notato che l'auto ha uno sterzo piuttosto particolare, angolo basso e molto lavoro con le braccia, infatti fino a quando non interviene il grip aerodinamico (e di questo ce n'è tantissimo) rimane piuttosto sottosterzante.
    Grip e potenza folli me li aspettavo, ma la frenata no, fenomenale. Se trattata con cautela non è ingestibile. Col turbo al 100% è semplicemente un missile con le ruote provata così un pochino a monza ed è folle davvero

  24. #2899
    Il Nonno L'avatar di Mike™
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    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Allora non sono l'unico che non riesce a tenere in pista la lotus Pensavo fossi io,che venivo da una settimana di Grid (forse è anche quello)
    Poi non ce la faccio proprio piu coi pedali del DFGT ma l'acquisto di un volante e una pedaliera nuovi dovranno aspettare
    Ultima modifica di Mike™; 19-07-14 alle 12:16:03

  25. #2900
    ZioYuri78
    ospite

    Predefinito Re: Assetto Corsa by Kunos Simulazioni: Dx11, AI, laser scan e licenze!

    Io riesco a tenerla in pista la 98T , in rettilineo , a volte

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