Roberto Buffa di Gametime continua a sostenere che l'oculus sia migliore... aspettate che cerco l'articolo... boh, non lo trovo. l'aveva scritto sulla pagina di gametime su facebook.
Roberto Buffa di Gametime continua a sostenere che l'oculus sia migliore... aspettate che cerco l'articolo... boh, non lo trovo. l'aveva scritto sulla pagina di gametime su facebook.
Come dice anche la parte quotata da Bishop, dipende molto dalla demo.
Magari uno ama i simulatori spaziali e si lascia affascinare dalla demo di EVE Valkyrie per Oculus, e dice che l'Oculus è migliore.
Di sicuro l'Oculus sarà il più versatile.
Poi quando leggo che un ex Naughty Dog è passato ad Oculus VR, due domande me le faccio.
Jason Rubin, non è un ex ND del nuovo corso (quello Sony), ma è uno dei fondatori di ND, che è andato via dagli studios già da diversi anni (2004), la sua occupazione prima di entrare in Oculus era in THQ (era il presidente prima che fallisse).
Sembra sia una persona molto in gamba.
No. è che il giornalista in questione non ha mai nascosto di essere un fanboy oculus, nell'articolo parlava proprio di latenza del display, comfort ad indossarlo ecc... se solo lo trovassi. come si fa una ricerca su FB all'interno della pagina di gametime?
la prima versione del project morpheus arriverà nei negozi a metà 2016 sembra.
boh vediamo ancora devo entrare nell'ottica di questi "cosi" da mettersi come occhiali
e poi sopratutto ci sarà da valutare prezzo e supporto.
hanno migliorato praticamente tutto il migliorabile:
Project Morpheus to launch during first half of 2016, new prototype revealed
Project Morpheus: PS4 VR Upgraded, Coming in 2016
Hello from GDC 2015! About a year ago, we unveiled a prototype for Project Morpheus, the virtual reality system for PS4. Since then, we’ve been hard at work making the system even better. I’m pleased to return to GDC with an update on our progress, bringing us one step closer to its consumer release. We believe VR will shape the future of games, and I can’t wait for you to try Project Morpheus when it launches in the first half of 2016.
Our goal with VR is to deliver a sense of presence, making the player feel as though they’ve stepped inside the world of a game. The new Project Morpheus prototype brings us closer to that goal, as it improves the visual experience and tracking accuracy, both of which are critical to achieving sense of presence.
Key changes
• OLED display: In exchange for the 5 inch LCD, the new Morpheus VR headset is equipped with a 5.7 inch 1920 X RGB X 1080 resolution OLED display. This new screen expands the field of view and enables low persistence, removing motion blur.
• 120hz refresh rate: The previous refresh rate spec has been doubled for this new prototype, which means games for Morpheus can be rendered at 120fps. When combined with the OLED display’s high refresh rate and the power of PS4, Morpheus is able to output amazingly smooth visuals.
• Super low latency: We know how critical low latency is to delivering a great VR experience, and we’ve reduced latency to less than 18ms, about half of what the first Morpheus prototype had. Low latency is critical to deliver a sense of presence, at the same time making the VR experience comfortable to players.
• More accurate tracking: To make positional tracking more precise, we’ve added three LEDs to the headset – one on the front and two on the side – for a total of nine LEDs to support robust 360 degree tracking.
• User-friendly design: We’ve made the Morpheus VR headset easier to put on and take off, with a single band design and quick release button. The headband supports the weight of the unit on the top of your head, so there is no pressure on your face. Other components have also been adjusted and configured to make the headset lighter, so that players do not find the headset cumbersome or uncomfortable to use.
Revealing this new prototype is an important step in our journey to release Project Morpheus, but there is more to come. We’ll share additional details at E3 and beyond. In particular, we’ll show more VR games at E3 and later events as we get closer to launch.
A new dimension of gaming is almost here, and PlayStation again is at the forefront with Project Morpheus.
Shuhei Yoshida - President, SCE Worldwide Studios
blog.us.playstation.com
a Polygon è piaciuto
http://www.polygon.com/2015/3/3/8145...s-london-heist
The new version of Sony's Project Morpheus is the most comfortable virtual reality headset I have ever worn.
The straps move all the weight to the back of your head where it's hard to notice, and the front screen can move forward and backward on a sort of track, leaving plenty of room for your glasses. There was some light bleed from the bottom, but overall it felt as close to wearing nothing as possible. Sony has obviously spent time on fit and finish, and it shows.
The graphics weren't flawless, you can still make out pixels and interacting with the world through disembodied hands can be somewhat strange, but the level of interaction and feedback provided by the Move controllers and the PlayStation camera exceeds what we're used to from existing VR hardware.
It's an amazing demo. I felt in control of everything as it happened, and ducking to avoid gunfire while being able to aim back in a "realistic" way was a great way to show off the technology. It didn't feel real; I've handled a few firearms before and I know how hard it can be to fire accurately. It felt like you'd imagine it would feel if you ever found yourself in an action movie. It's wish fulfillment, and it works.
che sia valido non ci piove,bisogna vedere se prenderà piu o meno piede come tecnologia o sarà solo un fuoco di paglia.
e ce pure da verificare le controindicazioni. a quanto ho capito e come vedere un film con gli occhiali in 3d?
tecnologicamente è da sbavo:
Io ho letto che siamo tecnologicamente ancora lontani dal poterlo usare con un titolo attuale che sia un The order o un infamous. E con l'ancora non intendevano ora ma quando é prevista la data di uscita citata in questi giorni.
ma i 120hz sono come per gli occhiali 3d delle tv cioè 60 per schermo/occhio o 120 su entrambi?
poi anche io ho letto che si nota la griglia pixel nonostante i 1080p (che poi sono 960x1080 a schermo)
e come dice swuopa ci si può fare girare sopra solo roba leggera con pochi poligoni, aliasing a gogo, ecc.
infine c'è poca roba che gira a 120hz, il resto è fatto generando frame e in quest'ultimo caso tornano i problemi di motion sickness
farà la fine del kinect, odiato da tutti, e ho il sospetto che non sarà nemmeno tanto economico. Meno di 350 euro la vedo dura. A questo ci aggiungiamo che non puoi usarlo sui titoli che gia ci sono (non perchè non lo prevedevano ma perchè non riuscirebbe a farli "vedere") ma su roba fatta ad hoc, se non tirano su il livello grafico dei giochi che possono usarlo sarà una bella botta per sony.
beh già solo i vr della samsung gli sono superiori come risoluzione e densità di pixel degli schermi, difatti su morpheus si vedono i pixel.
Ma quelli devono far girare un giochino da cell o non centra nulla?
Presentato nuovo gameplay per valkyrie
Per i possessori di un VR versione 2.0, possono partecipare all'alpha test...
L'iscrizione basta andare qui e loggarsi.
http://www.evevalkyrie.com/prealpha
Confermata la presentazione all'E3 di stasera in accoppiata con il Move2. Il nome ufficiale sarà RealEyes (meh).
Ah quindi non era un fake.
Screen from Impulse Gear tech demo, from former Zipper folks. Uses the Sharpshooter move peripheral. This isn't necessarily going to be a game, but will be behind closed doors as a demo of FPS in VR. The article goes into some detail about it.http://www.wired.com/2015/06/sony-morpheus/“We need to convince PS4 owners to spend several hundred dollars to purchase a Morpheus headset, on top of the PS4 they already have,” says Shuhei Yoshida, president of Sony’s Worldwide Studios.
So there are small puzzle games. Relaxation games. First-person exploration games. Networked games where you can play with other people. Games where you can play a different game in a tabletop display—which, just to remind you, is in the virtual space. That is, you’re in a VR environment, playing a game you might have once played on a regular console. It’s like a 3-D version of picture-in-picture.
Sony is bringing close to 20 games and experiences to E3, which begins in Los Angeles tomorrow. Tonight at the company’s keynote event, it will announce games from multiple game studios: Sony-exclusive ones like Guerilla Games, but also third-party outfits and even small indie teams. There’ll be a VR version of Ubisoft’s Trackmania racing franchise; Harmonix Music VR, a music visualizer from the Rock Band developer; Wayward Pines, a new game from the team behind third-person shooter Monday Night Combat. This strange tech demo Luisi and his team cooked up will be at E3 as well—not on the show floor, but behind closed doors, where select journalists will glimpse what the future holds.
Che tristezza
Azz... la cosa mi alletta...There’ll be a VR version of Ubisoft’s Trackmania racing franchise
-.-'
ecco qualche trailer dei titoli mostrati:
Altro:
Mi segno per quando ho tempo per andare a fondo della questione e capire BENE di che si tratta cmq in sostanza per quanto mi riguarda, l'obiettivo è:
finire ciò che devo su pc e altre console in tempo per settembre/ottobre, e a quel punto mi fiondo su ps4 a tempo pieno (comprandomela).
Personalmente ritengo questo gioco una killer application da farmi comprare quest'aggeggio al day one
Mi piacciono un sacco questi giochi ma sono veramente un CANE a giocarli. chissà con il visore. mi troveranno seduto a testa in giù sulla sedia.