Ebbene si, profetizzato da alcuni, ritenuto impossibile da molti, la tanto decantata modifica al metodo di handling dei mods parrebbe si sia avverata per Burning Crusasde.
Innanzi tutto, cos'è il LUA? E' un linguaggio procedurale di programmazione, utilizzato da Blizzard in World of WarCraft per permettere lo scripting dei mods per l'Interfaccia Utente (UI).
Con Burning Crusade Blizzard sta operando (anzi, lo ha tecnicamente già fatto) un bel upgrade a tutto il pacchetto di sviluppo, compresa l'aggiunta di nuove funzioni, la rimozione di altre, etc. Insomma, un bel stravolgimento nel comparto scripting riguardante il LUA.
Ora, arrivando al punto del topic, da fonti interne all'alpha Friends & Family, parrebbe che Blizzard abbia inibito l'uso di tutte le funzioni/metodi del tipo UseAction() e CastSpell() via scripting, quindi da parte dei mods.
Questo cosa significa?
Significa che TUTTI i mods che attualmente sono in grado di, alla pressione di un tasto o di un click, castare automaticamente uno spell, non funzioneranno più. (Decursive ad esempio, ma la lista è davvero lunghissima)
In aggiunta, non sarà più possibile, da parte dei mods, selezionare automaticamente un target tramite script. (e anche qui la lista è lunghissima, praticamente il 99% dei mods utili in combat esegue una qualche operazione di targeting)
Un po' di quotes dallo sviluppatore di RDX, incentrati sull'argomento:
It appears that in Burning Crusade, Blizzard will be disabling all "click-to-cast" functionality in UI mods. (UI mods can no longer cast spells of their own accord during combat, even with a mouse click or button press.)
This effectively means that RDX's ability to cast spells on units from RDX windows will be severely curtailed or completely removed in the expansion. This will also effectively eliminate other click-to-cast or autocast mods like Decursive, Clique, et cetera.
Obviously this is bad news for people who use RDX (and many other mods as well) and I felt I should post it here before RDX (or Burning Crusade) goes live so that people can make more informed purchasing decisions.I'm afraid I can't post a reference link, since Burning Crusade is still in closed alpha testing. The information comes from an anonymous source who I am sure is under an NDA.
I myself am not a tester or under an NDA, and I prefer that my customers know what they might be getting into before they leap, so I decided to share it.
Personally I am 100% confident that this is true; obviously it's up to you to make your own judgment on whether you believe it at the moment.
I will, of course, continue to create the best mod possible within the confines of what Blizzard allows. In fact, I already have a number of ideas.Basically, you will no longer be able to UseAction() or CastSpell*() of any kind in Lua.
In order to enable bar mods to still work, they will be creating a new kind of ActionButton frame. This frame will be associable with a "hard coded" action/unit (for instance, cast the spell Flash Heal(Rank 4)) -- but NOT a Lua script.
While OUT OF COMBAT, you will be able to change what the ActionButton frames do. Once you go INTO COMBAT, the frames will be locked. (This will prevent you from making an ActionButton that represents a unit, and dynamically updates itself in combat with a different spell)
What's even more interesting is that these new ActionButton frames will be *physically* locked while in combat, which means you can't move them around the screen with SetPoint(). This seems deliberately targeted at RDX and other mods that let you choose units from a sort (eg CTRA Emergency Monitor)
In short, they are working very hard to make sure you can't automatically select targets for spells while in combat.