qualche nuovo screen dalla nuova fatica codemasters, che per l'occasione ha cambiato nome e ora si chiama Race Driver Grid (a tal proposito chiedo a qualche mod se cambia il titolo del topic con il nuovo nome del gioco):
sembra venir su decisamente bene...
sostituite le auto con una voyager e vedrete me in una ordinaria giornata di lavoro
sistemato il titolo
Ultima modifica di eric_starbuck; 30-11-07 alle 09:17:32
Da quei pochi screenshot che girano mi sembra quasi un clone di PGR.
A me da l'idea più di un Need for speed pro street european version
Posso venire al lavoro con te?
mmm... meglio di no, voglio tornare a casa la sera.
ma mica mi perdo come il vecchio proprietario
ecco nuove immagini:
Spoiler:
stupendo!!
Mio al lancio per il 360
Ho sempre adorato i giochi di guida della codemaster
Spero in un multiplayer migliore di quello di DIRT... chi l'ha giocato saprà quanto faccia defecare
L'unica cosa che non mi va giù è che ne è prevista una versione ds, ma non una psp. Peccato, un'amico mi ha fatto provare Toca race driver challenge 3 su psp e non sembrava niente male.
Ecco una nuova preview da IGN:
http://ps3.ign.com/articles/856/856273p1.html
Codemasters describes Grid as a racing game in which you build a career in what's supposed to feel like a persistent worldwide racing realm. You start off as a rookie drive for hire in America, Europe or Japan. As you win races, you'll be able to hire a teammate, create your own unique team identity and build up a small but focused stable of cars. Along the way, you'll attract sponsors and get to know the names of some of the more than 600 AI racers in the game, all of whom you'll have the ability to hire, fire and race against.
But you won't be using your garage for much more than storage. If you're the type who loves to constantly spend your winnings on car upgrades a la Forza and Midnight Club, you'll be disappointed with Grid. The cars you buy are meant to be tuned and groomed to be the best-performing race cars at their level the minute they're delivered. You're a driver, not a mechanic. Aside from changing the paint job, what you see is what you get in Grid's stable of 50 cars.
But that doesn't mean you'll be stuck with stock cars. This ain't NASCAR, after all. We're talking the Aston Martin DBR9, Dodge Viper SRT-10, Mazda 787B and Audi R10 TDI -- the first diesel car ever to win the 24-hour Le Mans. You'll have the opportunity to attempt an Audi repeat, as Grid features a Le Mans race in which a minute represents an hour, resulting in a 24-minute-long race.
As you race against AI opponents in all three regions, you'll start seeing familiar names. The idea, Codies says, is to take note of who's out-racing you and whose style complements your own. Then hire them on to gain an edge in a certain racing style. If drift isn't your best category, sign on a drift master to race with you, increasing your odds of winning. There's a "perpetual calendar" of races, too. So if you're having trouble in GT in France, head over to the US and run your Dodge for a bit.
Grid uses Codemasters' own Ego engine, a step up from the Neon engine used to push DiRT. Codies says it has entirely re-written the damage code used in DiRT, too, making for persistent damage environments. If a fender falls off your Mitsubishi in lap one, you'll pass by in lap three. The same goes for piles of tires, chunks of debris and even competing cars.If you choose the interior camera view as you race, you'll see it take damage too. At least you will if you race like we do. Nothing about the car damage is scripted, Codemasters told us, which should make for some interesting-looking cars at the end of an especially brutal Le Mans.
nuovi screens:Grid is scheduled for a simultaneous June release on PlayStation 3, Xbox 360, PC and Nintendo DS.
qui la preview da CVG:
http://computerandvideogames.com/article.php?id=183743
ah, confermati 30 fps, il titolo sembra interessante comunque
Speriamo che non scatti troppo nelle fasi concitate
Con tutto quel dettaglio i 30 fps son dati per scontati c'è da dire che ormai toca fa il paio con pgr giusto un pelo più simulativo, ma nulla a che fare con quello che era agli inizi su psx/pc
grafica fuori di testa, acciderbolina
devo provarlo, a me Colin Dirt mi era piaciuto (anzi se lo trovassi budget, lo prenderei subito), ma devo vedere com'è il modello di guida...e anche la difficoltà. Forza 2 è un gran gioco, ma quando ti avvicini alle macchine iper-mega-super potenti, diventa uno dei giochi più frustranti su cui abbia mai messo mano
Dimenticavo.....le serie codemaster hanno anche una parvenza di IA.