Assetto Corsa - Development Update #2
Tre nuove auto, otto nuove varianti di modelli, due circuiti e nuove feature disponibili!
Prosegue lo sviluppo di Assetto Corsa con il nuovo update che sarà disponibile dal 6 Dicembre su Steam Early Access: La nuova versione include le Lotus Evora S ed Exige Roadster, la McLaren MP4-12C, che introduce in Assetto Corsa l'aerodinamica attiva e otto nuove versioni Step 1 e drift dei modelli già presenti nel gioco. Il nuovo update include il circuito di Silverstone in versione GP, ovvero il layout più esteso del celebre circuito inglese, e Vallelunga Club, ideale per la tanto apprezzata modalità drift. Il nuovo showroom Hangar costituisce il terzo scenario nel quale ammirare le auto di Assetto Corsa e selezionare le livree preferite, che si avvantaggiano di un nuovo sistema di riflessi che oltre a rendere le carrozzerie più fotorealistiche non incide minimamente sulle prestazioni grafiche. Completano l'aggiornamento il supporto per l'Oculus Rift, una serie di nuove funzionalità grafiche e il supporto per nuove localizzazioni. Di seguito la lista completa degli aggiornamenti e dei fix applicati.
Nuovi circuiti
Silverstone GP Circuit
Vallelunga-Club - Drift
Nuove vetture
McLaren MP4-12C
Lotus Evora S
Lotus Exige S Roadster
Contenuti aggiuntivi
Nuove livree auto
Nuovo showroom - Hangar
Nuove versioni auto – Step 1 e Drift
Changelog Early Access 0.3
- Added McLaren Mp4-12C
- Added Lotus Exige S Roadster
- Added Lotus Evora S
- Added Silverstone GP track
- Added Vallelunga Club track
- Fixed broken right side on OculusVR
- Improved reflection shading
- Implemented save setup on exit
- Added saturation control
- In game telemetry :: fixed seconday bugs
- Python :: added isAcLive method to know if the simulation is active or not
- Fixed showroom triple screen central view bug
- X360 gamepad steer speed exposed
- Track cameras improved
- Drift mode: fixed rear gear drifting
- Replay length setting exposed
- Fixed circular replay
- Fixed backfire flames on non-hdr rendering
- New shared memory implementation 1.0 (Physics, Graphic thread and static info)
- Tyre wear rate is now honoring Realism settings
- Fuel consumption is now honoring Realism settings
- Improved BMW M3 e92 (all variants) interior and exterior sounds
- Added exterior gear shift sounds
- Tweaked tyre scrub pitch variation for some cars
- Added damper adjustments in Lotus 2-11 and Scura
- Adjusted engine brake in Lotus 4 cylinder engines
- Fixed bugs with Toe setup values in Tatuus FA01
- Added Chinese & Russian localizations
- Added camera shake & g-force effect view options
- Added XBOX360 gamepad steering speed option
- Added new event hooks for loading external launcher modules (loadModules & beforeLoadModules)
- Fixed various minor layout problems in launcher default theme
- Fixed Drift mode end session
- Fixed unlockable achievements
- Fixed replay interface animation
- Fixed long output logs on system timer drift detection
- Fixed auto shifter (ctrl+g) for wheel [now requestedCarIndex is reset when shifter is not active]
- Fixed achievements on replay
- Fixed time attack penalty on restart